Vaatteiden vaihto- ja korjaustapahtuma

25.11.2022 12:00 - 25.11.2022 18:00

Yleisölle avoin vaatteiden vaihto- ja korjaustapahtuma

Vaatevaihtarit!
Tapahtuman järjestää Stadin Ammattiopiston tekstiili- ja muotiala, luonto- ja ympäristö- sekä media-alan opiskelijat. Tapahtuman tavoitteena on jakaa kävijöille tietoa kestävämmistä kulutusvalinnoista sekä neuvoa tekstiilijätteen korjauksessa- ja käsittelyssä. Voit tuoda omia vaatteitasi vaihdettavaksi tai korjattavaksi. Paikan päällä tehdään vain pieniä korjauksia, mutta isommat korjaukset voidaan hoitaa maksullisena koululla. Tilasta löytyy myös tekstiilien keräyspiste mikäli sinulla on rikkinäisiä puhtaita vaatteita.
Millaisia vaatteiita voin tuoda keräykseen, korjaukseen tai vaihtoon?
– Tekstiilikeräykseen rikkinäisiä puhtaita vaatteita.
– Paikanpäällä tehdään pieniä korjauksia. Emme korjaa vetoketjuja, mutta isommat korjaukset hoidamme maksullisena koululla.
– Vaihtoon ehjiä käyttökelpoisia vaatteita. kaikkien vaatteiden ja tekstiileiden tulee olla puhtaita.
Rinna Saramäki puhumassa paikalla klo 16-17