Työpaja: Tutkimusmatkalla Kalasatamassa

27.8.2022 13:00 - 27.8.2022 15:00

Tervetuloa taiteelliselle tutkimusmatkalle Kalasataman alueelle!

Työpajassa kehitämme taitoamme havainnoida kaupunkiamme. Pysähdymme aistimaan Kalasataman urbaania ympäristöä ja ihmettelemään sieltä löytyviä yksityiskohtia.

Tutkimusmatkan aikana tehdään helposti lähestyttäviä harjoitteita, jotka ottavat inspiraatiota mm. luovasta kirjoittamisesta, valokuvaamisesta sekä mindfulnessista.

Kokoonnumme La 27.8. kello 13.00 Vapaakaupungin Olohuoneelle, josta lähdemme yhdessä liikkeelle kiertelemään ympäri Kalasatamaa. Tutkimusmatkan jälkeen palaamme porukalla takaisin Olohuoneelle keskustelemaan kokemastamme. Työpajan kesto on noin 2h.

Ota mukaasi säänmukaiset ulkoiluvaatteet sekä puhelimen kamera.
Työpaja on osallistujille ilmainen ja se on suunnattu aikuisille, mutta halutessaan isommat lapset voivat osallistua aikuisen seurassa.

Työpajan ohjaa paikkalähtöinen taiteilija Marianne Turtio (taiteen maisteri, teatteri-ilmaisun ohjaaja AMK). Marianne on kiinnostunut erilaisista paikoista ja hän luo niistä inspiroituen performansseja, videotaidetta ja äänimaisemia.
Työpajan lisäksi Mariannella on työn alla paikkälähtöisen esityksen työstäminen Kalasataman alueella.

Tervetuloa mukaan!