Antti Männynväli & Janne Siltanen ja BC Ensemble joulukuun taiteilijoina

2.12.2021 18:00 - 2.1.2022 17:00

AVAJAISET 2.12. klo 18-20!

Antti Männynväli ja Janne Siltanen- FUUSIO
Yhteisnäyttelyissä on useimmiten kahden tai useamman taiteilijan teoksia rinnakkain. Taiteilija kokee omistajuutta tekemäänsä kuvaan ja sen tekeminen on kokonaan taiteilijan kontrollissa. Fuusiossa tämä konsepti muuttuu.
Fuusioreaktio on ydinreaktio, jossa kaksi kevyttä atomiydintä yhtyy yhdeksi raskaammaksi. Samalla vapautuu energiaa. Tässä reaktiossa ytimet ovat Siltasen Lurker-hahmo ja Männynvälin panda, vapautuva energia on tämän näyttelyn sisältö, jossa teokset on tehty yhdessä eikä kuvan syntyminen ole ollut kenelläkään täysin kontrollissa. Taiteilijat ovat antaneet hahmojen vetämän flown viedä ja seuranneet sivusta mitä tapahtuu.
Siltasen ja Männynvälin yhteinen historia on jo noin 30-vuotias, juontaen juurensa Itä-Vantaan lähiöihin, mutta tämä on heidän ensimmäinen yhteisnäyttelynsä.
Instagram: @antti_mannynvali_art , @artist_janne_siltanen
BC Ensemble – JOS HELSINKI HETKISEN…
Teoskokonaisuus on toteutettu kuuden kuukauden aikana kierrätysmateriaaleista, lähinnä kotitalousjätteestä, mitä koronakammioon kertyi. Teimme osion kuukaudessa seuraten ulkopaikkakuntalaisina Helsingin hetkiä uutisista, lehdistä, somesta. Pandemian keskellä ajantaju oli hämärtynyt, aikakäsitys muuttunut. Ulkopuolisuuden tunne kasvoi, tunne että elämä oli jossain muualla, itse oli pysähtynyt. Hetki pystyi olemaan ikuisuus. Omat kotikulmat olivat liian lähellä, siksi Helsinki; tuttu, mutta vieras samaan aikaan.
Roskan käyttö materiaalina tukee hetkellisyyden tematiikkaa.
Projekti Instagramissa @bcensemble #projectjhh